Ruzie met papegaaien, mieren en mozzarella - Reisverslag uit Fátima, Ecuador van Eline` Mee - WaarBenJij.nu Ruzie met papegaaien, mieren en mozzarella - Reisverslag uit Fátima, Ecuador van Eline` Mee - WaarBenJij.nu

Ruzie met papegaaien, mieren en mozzarella

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline`

31 Maart 2016 | Ecuador, Fátima

Buenos dias!

Vandaag is het weer een wat warmere dag, zo'n 23 graden gok ik en zelfs een beetje zon! Gisteren heeft het de hele dag geregend en geonweerd. Het is heel normaal dat het hier veel regent. Het is hier ook altijd bewolkt. Ik zal hier absoluut niet bruin gaan worden, klein minpuntje. Gelukkig is het wel altijd boven de 20 graden dus koud heb ik het niet zo snel!

Hier op het park wonen twee papegaaien: Lorena en Pakito. Met Lorena kun je eindeloos herrie maken en voor Pakito moet je echt oppassen. Die komt wel eens "op bezoek" bij ons op de veranda en dan breekt de hel los. Hij wil graag aandacht, maar hij bijt je ook graag. Hij rent over de veranda en als je pech hebt en je kamerdeur openstaat, neemt hij gerust je kamer over. Dan gaat hij bovenop de klamboe zitten of op het bed. Met geen mogelijkheid krijg je hem er dan weg en dan probeer je tevergeefs hem op een bezemsteel te krijgen om hem gauw weer de bomen in te gooien. Het levert wel lachwekkende beelden op!

Voor mijn stage ga ik een onderzoek doen naar de bladsnijmieren. Die maken hier alles kapot. Er is helaas niet zoveel aan te doen nog, maar ik kan wel de nesten en dergelijke in kaart gaan brengen hier.

Er komen hier af en aan mensen, van vrienden tot toeristen en er zijn vaak hele gezellige momenten. Zo is hier nu een Mexicaan die sing/song writer is en we hebben al twee avonden muziek gemaakt. Hij vond dat ik erg goed kan zingen dus misschien ga ik met hem hier ergens in de buurt optreden!
Daarbij heb ik met hem, een vrijwilligster en twee kinderen een dansfilmpje gemaakt. Dat is blijkbaar hier een "verplicht" dingetje. Dat filmpje komt nog op facebook. Wel staat er al een ander filmpje op: https://www.facebook.com/Botanical-park-Los-Yapas-117846028291986/?ref=ts&fref=ts

Vorig weekend ben ik met die Mexicaan even naar Puyo geweest om wat inkopen te doen (ik kan niet zonder tussendoortjes leven). Hier in Ecuador heb je gigantisch veel fruit en het is goddelijk. Ik probeer zoveel mogelijk nieuwe dingen uit en op zo'n markt fruit halen kost ook drie keer niks! De kwaliteit is ook zoveel beter dan in een suffe supermarkt.

De mensen hier zijn ook supervriendelijk. Los Yapas ligt in een klein dorpje Fátima. Volgens mij zijn er hier minder huizen dan kleine winkeltjes. Zo hadden wij gisteren mozzarella nodig om pizza te maken en we namen de auto, want iemand dacht dat we dat in een ander dorpje konden krijgen. Dat bleek niet zo te zijn dus we reden weer terug naar Fátima. Daar reden we langs de winkeltjes en we gooiden gewoon de deur open: "Hebben jullie mozzarella!?" schreeuwden we dan. Heel handig dat dat hier gewoon kan. Helaas leverde het niets op, geen mozzarella in Fátima.

Ik voel me hier al aardig thuis, maar het Spaans blijft nog lastig. Maargoed ik heb nog een aantal maanden om het te leren voor ik ga reizen dus daar maak ik me zeker geen zorgen over!

Nu ga ik maar weer eens braaf aan mijn stage werken ;)

Groetjes!

PS: Ik krijg helaas nog steeds geen foto's hier geupload. Op facebook heb ik er ook een paar staan, maar dat is niet voor iedereen toegankelijk.

  • 31 Maart 2016 - 19:22

    OPA&Oma:

    Weer een heel aardig, goed gesteld verhaal van jou zeg !!
    Fijn dat je al leuke kennissen hebt gevonden. Wij gaan morgen uit Laimach aan de terugreis beginnen, dus dat dansfilmpje gaan we thuis eens rustig bekijken.
    Liefs en hartelijke groeten van ons beiden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline`

Actief sinds 10 Maart 2016
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 1687

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 08 Augustus 2016

Stage in Ecuador

Landen bezocht: