Eerste week in Ecuador - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Eline` Mee - WaarBenJij.nu Eerste week in Ecuador - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Eline` Mee - WaarBenJij.nu

Eerste week in Ecuador

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline`

19 Maart 2016 | Ecuador, Puyo

Hallo allemaal!

Al bijna een hele week zit ik nu in Ecuador. De eerste dagen heb ik doorgebracht in Quito en gisteren aan het eind van de middag ben ik Puyo aangekomen, mijn stageplek. Ik zit in het botanische park Los Yapas.

Even een paar dingen die me hier opvallen:
1. Niemand spreekt Engels (ai ai, ik nog geen Spaans)
2. Achterin de auto doet niemand zijn gordel om (ik wel!), kinderen mogen gewoon lolly's eten in de auto en ook passen op de achterbank wel 7 mensen
3. In de supermarkt kan je winkelwagen niet door de kassa dus je kar laat je gewoon achter met de nodige chaos tot gevolg
4. Zebrapad? Levensgevaarlijk. Niemand heeft respect voor elkaar in het verkeer dus je moet brutaal zijn wil je de weg oversteken.

De eerste dagen in Quito heb ik doorgebracht bij de ouders van mijn stagebegeleidster die ook geen Engels spreken. Best lastig, maar elke dag pik ik Spaans op!

De moeder van haar heeft mij een stukje Quito laten zien en me meegenomen naar de evenaar. We waren alleen veel te vroeg om naar de evenaar te mogen dus namen we een tweede ontbijt: Cavia. Dat is gigantisch lekker! Ze weten wel hoe ze hier moeten BBQ'en!

Op de evenaar zijn is heel vreemd. En ja het is waar mensen, water loopt aan de ene kant rechtsom door het putje weg en aan de andere kant linksom. Ook ben je een kilo lichter op de evenaar en kun je echt de krachten voelen die daar heersen (allemaal experimentjes gedaan).

Vroeger leefden hier de Inca's en van hun leefwijze heb ik ook dingen geleerd. Ze hakten bijvoorbeeld de hoofden van de vijand af, leegden het hoofd en zo hielden ze alleen de huid over. Dan houd uiteindelijk een gekrompen hoofdje over, best eng.

Morgen komt als het goed is mijn stagebegeleidster aan en dan kan ik godzijdank in het Engels communiceren. De rest hier verzekert me dat ik binnen een maand Spaans zal spreken. Laten we dat dan maar hopen!

  • 20 Maart 2016 - 19:16

    Saskia:

    Leuk om je verslag te lezen Eline!

  • 24 Maart 2016 - 15:33

    Opa En Oma:

    Hebben in Oostenrijk dit leuke verslag van je gelezen. Wat stel jij goed !
    Zal niet eenvoudig zijn dat je geen Engels kunt spreken tot nu toe.
    Maar Spaans bijleren is prima.
    Veel succes lieve Eline en we hopen meer van je te vernemen.
    P.S. Kan hier wel mails ontvangen maar helaas niet verzenden.......

Tags: Quito, Evenaar, Puyo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline`

Actief sinds 10 Maart 2016
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 1698

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 08 Augustus 2016

Stage in Ecuador

Landen bezocht: